opentable.cs@gmail.com
x

דיווח על תקלה

תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
יצירת קשר
חיפוש באתר

מתכונים ללא גלוטן

תאריך: 06/06/2011 10:16

להיות בריאים יותר - מתכונים ללא גלוטן
בשנים האחרונות המודעות לגלוטן והשפעותיו השליליות על בריאותנו גוברת בקרב הציבור הרחב, רופאים ותזונאים גם יחד. בין השאר, תרמה לכך עליית המודעות למחלת הצליאק, שללוקים בה אסור לעכל גלוטן.
הגלוטן הוא חלבון המצוי במאכלים מבוססי חיטה, שעורה ודגנים נוספים, מרכיבים שכיחים מאוד בתזונה מערבית מודרנית.
בשנים האחרונות נרשמת עלייה בשיעור האוכלוסייה שאינה מסוגלת לעכל כראוי את הגלוטן.
בעבורם, צריכת מאכלים יומיומיים כגון לחם ופסטה עלולים להוביל לכאבי ראש ובטן, בחילות, עייפות ועוד תופעות כרוניות שחלקן מסוכנות.
בזמן האחרון, אנו עדים לטרנד חדש בעולם הדיאטות, אשר מוציא מאכלים אלו מן הפריט. מושבעיה, טוענים כי דיאטה זו טובה למשקל ולבריאות ככלל.
כאן תוכלו למצוא מספר מתכונים נטולי גלוטן אך עשירים בטעם ובויטמינים.

סלט קינואה - מנה ראשונה או מנה עיקרית?
קינואה הוא אחד המזונות המומלצים ביותר על ידי מומחי תזונה. מדובר בדגן אשר מקורו בדרום אמריקה, והוא מומלץ במיוחד לצמחונים וטבעונים תודות לכמויות גדולות של חלבון.
כיום ניתן לרכוש אותו כמעט בכל סופרמרקט או חנות מזון בריאות, ואופן הכנתו דומה לזה של אורז – פשוט לחמם את הקינואה בסיר עם מים עד ריכוך.
קינואה מומלצת באופן כללי כתחליף לפסטה ואפילו אורז, אך המתכון הבא הינו סלט קינואה – הכינו כמות נאה של קינואה, והניחו לה להתקרר. לאחר מכן, ערבבו את הקינואה בקערה יחד עם מספר רכיבים נוספים אשר יחמיאו לטעמה ויספקו לסועדים רכיבים תזונתיים נוספים –
זיתים שחורים, עלי פטרוזיליה וסלרי, שקדים, אגוזי פקאן, עדשים, ועוד.
על מנת להוסיף עניין לבלוטות הטעם מומלץ להוסיף לסלט פרי מתוק כלשהו, כתאנים, תמרים, חמוציות או אפילו תותים, ותפלו את הסלט במעט שמן זית ורוטב ויניגרט.
 תודות לכמות הגדולה של רכיבים תזונתיים ניתן לאכול את הסלט ניתן כמנה ראשונה
או עיקרית.

ממש כמו באיטליה... רק בלי גלוטן
אחת הדאגות של אנשים ששוקלים לעבור לדיאטה נטולת גלוטן הוא שיצטרכו לוותר על המאכלים האהובים עליהם. דאגה זו מונעת מאנשים בים לעבור לדיאטה שתיטיב עם גופם יותר מזו המבוססת חיטה, ולכן חשוב להבהיר שכיום ניתן למצוא בכל סופרמרקט תחליפי קמח חיטה, ובאמצעותם להכין את המאכלים האהובים עליהם.
הנה למשך מתכון לפיצה נטולת גלוטן – הרכיבים להם אתם זקוקים הם רסק עגבניות,
גבינה איכותית כלשהי, ירקות כפטריות, בצל, זיתים או כל תוספת אחרת בה תחפצו,
וקמח נטול גלוטן מסוג כלשהו. קיימים מספר קמחים שכאלו, בניהם קמח תירס או
קמח תפוחי אדמה, וטעמו של כל אחד מהם טוב לא פחות מזה של קמח חיטה.
ערבבו את הקמח נטול הגלוטן עם מים ולושו אותו לשם יצירת הבצק לפיצה. לאחר מכן שטחו אותו. על הבסיס מרחו בנדיבות רוטב עגבניות, מעליו את הגבינה ועליה את התוספות.
הכניסו את הפיצה לתנור לעשרים דקות, ובתומן הפיצה מוכנה!

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור